ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
A Szolgáltató adatai:
Cégnév: OzzyTrade Kft.
Székhely: 2151 Fót, Március 15. utca 47.
Adószám: 27338384-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-204309
Vezetve a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: 06-30-919-9890
E-mail: info@ozzybox.hu
Üzletünk: 1152 Budapest, Szentmihályi út 131.
Pólus Center, Ozzy Box
Amennyiben vásárlója, illetve felhasználója kíván lenni az Ozzy Box webáruháznak, kérjük, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket, jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén Ügyfélszolgálatunk rendelkezésére áll hétköznap (H-P) 10-18 óra között.
Megrendelése általában akkor lép életbe, ha azt e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják munkatársaink. A „Kapcsolat” menüpontban megtalálja elérhetőségeink adatait, itt kérhet információt valamely termékről vagy megrendelésről és jelezheti szavatossági igényét, egyéb, esetleges kifogását is.
A kereskedő és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető.
Felhívjuk figyelmét, hogy a weboldalon az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk!
Az általunk forgalmazott termékek összetevőinek adatbázisát folyamatosan frissítjük, azonban minden gyártó fenntartja a jogát, hogy - a fejlesztések miatt - értesítés nélkül megváltoztassa termékei összetételét, csomagolását. Ezért az összetétel ,csatolt termék képek adatok csupán tájékoztató jellegűek, azok pontosságáért - ide értve az esetleges adatrögzítési hibákat is -, nem tudunk teljes felelősséget vállalni. Igyekszünk minden esetleges változásról tájékoztatni vásárlóinkat,de nem minden esetben kapunk gyártók részéről tájékoztatást változásokról.
Amennyiben a webshopban hiba, vagy hiányosság lép fel a termékek áránál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról, ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.
I. FEJEZET
Jogi tájékoztatás
a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről" szóló
Kormányrendelet szerint
A)
A szolgáltatások főbb köre:
TEÁOR 4729 '08 Egyéb élelmiszer-kiskereskedelem
4791 '08 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
4764 '08 Sportszer-kiskereskedelem
4771 '08 Ruházat kiskereskedelem
7721 Sportszerbérlés
Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.A szolgáltatás igénybevevői: a Kormányrendeletben illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).
Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,
a) amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;
b) amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;
c) amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyénileg kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy
d) amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;
Jelen weboldal (www.ozzybox.hu) a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek minősül.
A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz árából és a szállítási díjból tevődik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a MEGRENDELEM gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a Szolgáltató emailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja a Fogyasztót.
B)
Fogyasztónak a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.
A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. tv alapján készült adatkezelési nyilatkozatunk (tájékoztatónk II.Fejezete) tartalmazza.
C)
Weboldal Műszaki Üzemeltetése és tárhelyszolgáltató:
A "www.ozzybox.hu" domaint kiszolgáló webszervert a MediaCenter Hungary Kft. ( 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6. http://www.mediacenter.hu / E-mail:mediacenter@mediacenter.hu Telefon:+36-76 575 023) üzemelteti. A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon történik.
D)
Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.
Házhozszállítás GLS futárszolgálattal, valamint GLS csomagpontra történő szállítás esetén:
Webáruházunkban történt megrendelések házhozszállítását a GLS teljesíti hétköznap 8-17 óra között. Megrendelés leadása előtt kérjük, érdeklődj ügyfélszolgálatunkon ( info@ozzybox.hu, vagy +36309199890).
Szállítási díjak:
Webáruházunkban minimum 1500.- Ft vásárlási limithatár érvényes, 2022.01.05-től visszavonásig!
Magyarország egész területére 50.000 Ft felett a szállítás ingyenes, 0 - 10 kg súlyhatárig!
10 kg felett a szállítás díja minden esetben 3990.-Ft, a maximális szállítási csomaghatárig, mely: 30 kg!
50.000 Ft alatt a házhozszállítási díj 2 kg súlyhatárig: 2490.- Ft, 2,1 kg-tól 10kg-ig: 2990.-Ft.
Hétvégén nincs csomagszállítás.
Szállítás FOXPOST automatába:
A FOXPOST sms-ben értesíti a címzettet a megadott telefonszámon, hogy mikor vehető át a csomag, és mi a nyitókód az automatához, ezért fontos hogy a megrendeléskor érvényes magyar telefonszámot adjon meg. A feladást követő munkanapon a csomag már átvehető az automatából. Az automata három napig őrzi meg a terméket, az ez idő alatt át nem vett csomagokat visszapostázza.
Fizetési módok: Bankkártya
FoxPost automatába történő szállítás díja 25000.-Ft értékhatár alatt, minden esetben: 1290 Ft
Az automatába szállítás 25.000 Ft felett INGYENES!
FOXPOST automatákat megnézheti itt: http://www.foxpost.hu/csomagautomatak
Csomag nyomonkövetése
FOXPOST csomag nyomonkövetése itt:http://www.foxpost.hu/csomagkovetes/
Házhozszállítás Wolt Drive futárszolgálattal:
Webáruházunkban történt megrendelések házhozszállítását a Wolt Drive futárszolgálattal is kérheted! Hétfőtől-szombatig 10-18 óra között, vasárnap 10-17 óra között. Ha a szállítással kapcsolatban kérdésed van, a megrendelés leadása előtt kérjük, érdeklődj ügyfélszolgálatunkon ( info@ozzybox.hu, vagy +36309199890).
Szállítási díjak:
Webáruházunkban minimum 1500.- Ft vásárlási limithatár érvényes, 2022.01.05-től visszavonásig!
Wolt Drive szállítási díj, minden esetben 2400.-Ft.
A Wolt Drive házhozszállítás elérhetősége területenként változó!
A szállítási cím beírásakor ellenőrizheted, hogy a kiválasztott címre elérhető-e ez a szolgáltatás.
Fizetési mód: Bankkártyás fizetés /Barion/ ( itt a webáruházunkban kifizeted a terméket, majd a futár kézbesíti ).
Személyes vásárlás üzletünkben:
Személyesen is vásárolhatsz üzletünkben, ahol szintén, a weboldalunkon is feltüntetett áraink érvényesek!
Webáruházban leadott rendeléseknél személyes átvételre is van lehetőség!
Üzletünk:
1152 Budapest, Szentmihályi út 131. Pólus Center, Ozzy Box üzlet.
Telefon:06-30-9199890 ( nyitvatartási időn belül hívható)
Email: info@ozzybox.hu
Nyitva tartás: Hétfő - Szombat: 10-19
Vasárnap: 10-18 óráig
Feliratkozás termékértesítőre:
Előfordul, hogy kifogyunk bizonyos termékekből. Ha szeretnél értesítést kapni arról hogy mikortól lesz újra kapható webáruházunkban illetve üzletünkben, akkor iratkozz fel termék értesítőnkre, és amint raktárunkba érkezik, mi ezt emailben jelezzük feléd.
E)
Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyv.tv.14.§(4) és (5) szerint az árak feltüntetése magyar forintban történik, a webshopunk piros színű számokkal jelzi a termék vételárát. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre – Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú.
Fizetési lehetőségek Online vásárlásnál:
1. Utánvéttel, ebben az esetben a futárnál fizetsz készpénzben a csomag átvételekor.
2.Bankkártyás fizetés Barion-nal: itt a fizetés minden esetben előre történik, a Barion rendszerén keresztül. A csomag átvételekor már nem kell sem a futárnak fizetni, sem a FOXPOST csomagponton. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. További információk a Barion-ról: link
3. Átutalással (ebben az esetben a megrendeléstől számított 5 munkanap áll rendelkezésedre hogy az összeget átutald számlaszámunkra, ha ez nem történk meg, töröljük a rendelést). Abban az esetben, amint számlaszámunkra megérkezik a termék vételára (hétköznap 15 óráig), mi már aznap továbbítjuk a futárnak a csomagot.
Számlaszámunk: OTP BANK 11715007-21517824-00000000
4.OTP SZÉP Kártyával történő Online fizetés:
Miután oldalunkon leadtad a rendelésed, lépj be az OTP Szép Kártya weboldalán a rendszerbe az https://szepkartya.otpportalok.hu/fooldal/ oldalon, az elfogadó helyek közül válaszd ki az Ozzy Box-ot, majd utald át az összeget. A megjegyzés rovatba kérjük írd be a megrendelés számát!
A folyamat végén nyomj rá a BIZONYLAT ELKÜLDÉSE gombra, így azonnal értesülünk róla, hogy megtörtént a befizetés
5. Bankkártyás fizetés a futárnál.
6. Bankkártyás fizetés FoxPost automatánál.
Fizetési lehetőségek üzletünkben:
- Készpénzzel
- Bankkártyával
- OTP SZÉP kártyával
F)
A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó részletes szabályok:
Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli. Az ozzybox.hu ügyfélszolgálati telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszám: +36-30-9199890.
Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen költség az esetleges utánvét költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).
G)
Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r. 11.§-a érvényes.
Fogyasztó a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r. 13.§ és 19.§).
Rendelés felvétele a weboldalon: a hét minden napján 0-24 óráig lehetséges. A beérkezett rendelések HÉTKÖZNAP 10-15 óra között kerülnek feldolgozásra.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben emailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 1- 4 munkanapon belül.
A Rendelés menete:
1. Webáruházunkban regisztrálás nélkül vásárolhat,
2. A vásárolni kívánt terméknél a KOSÁRBA feliratú gombra kattintva tudja a terméket megvenni (a kosárba több termék is rakható).
3. Miután kiválasztotta az Önnek megfelelő terméket a vásárlás gombra kattintva ellenőrizheti kosara tartalmát és összértékét (a képernyő jobb felső sarkában található a megpakolt kosár).
4. A teljes rendeléshez ki kell tölteni az űrlapon piros csillaggal jelölt részeket (kötelező), a szállítási módot (utánvét vagy személyes átvétel üzletünkben). Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
5.Megrendelés visszaigazolása,feldolgozása.
6. Megrendelés után a rendszerünk automatikusan küld egy emailt, amiben jelzi hogy rendelésed feldolgozását megkezdtük.
7. A futár cég amint átvette a csomagot, kap egy emailt, miszerint szállítás alatt vagy teljesítve, értesíti Önt e-mailben és SMS-ben (ha telefonon rendelt), hogy melyik nap várhatja a csomagot.
8. Telefonon is rendelhet hétköznap 10-18 óra között, a 0630-9199890 telefonszámon.
FIGYELEM : A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag érkezéséről.
Kérjük, hogy abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak - kivéve a teljes összegű bankkártyás vagy utalásos előrefizetést!
A futár nem tud alkalmazkodni mindenkihez, így a csomagok hétköznap 8-17 óra között várhatóak. Nincs alapesetben (díjmentes) lehetőség arra, hogy a csomagot pontosan egy Ön által kért időpontra szállítsuk, pl. délelőtt 10.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani. Ha Ön egy másik alkalommal rendel webáruházunkból,már csak előre utalás vagy bankkártyás fizetés után tudjuk a csomagot kiszállítani. Ez kivétel nélkül minden olyan esetben érvényes, ha Ön legalább egy alkalommal nem vette át, nem kérte a csomagot (legyen az bármilyen ok). Erre azért van szükség, mert miután átadjuk a futárnak a csomagot, nekünk a futárcég felé (szállítási díj) fizetési kötelességünk van, akkor is ha Ön nem vette át a csomagot.
A szállítási díjat is tartalmazó számlát elsődlegesen a vevő által megadott emailcímre küldjük.
Jelenti-e az elektronikus visszaigazolás, hogy az eladó elfogadta a megrendelésünket és a termék leszállítására kötelezettséget vállalt?
Tudnunk kell, hogy az e-mailben küldött automatikus visszaigazolással az eladó még nem fogadja el a megrendelésünket, ez még nem jelenti a szerződés létrejöttét, mivel a visszaigazolás mindösszesen a megrendelésünk eladóhoz való megérkezését igazolja. Így adott esetben tévedésből vagy programhiba miatt visszaigazolt alacsony ár vagy készlethiány esetén a kereskedő nem köteles a termék leszállítására az automatikus visszaigazolásban foglalt feltételekkel.
Mikor tekinthető létrejöttnek a szerződés?
A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.
Megértésüket köszönjük. Eredményes vásárlást kívánunk!
http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/megrendeles-es-szerzodeskotes.html
Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a szerződés teljesítésétől a Fogyasztó a rendelés után, legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint az info@ozzybox.hu címre küldött email nyilatkozattal állhatna el - viszont a Kormányrendelet az alábbi kivételt is tartalmazza: "a romlandó vagy minőségét rövid ideig tartó termékeket, valamint az olyan zárt csomagolású termékeket, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból már nem küldhetőek vissza az átadást követően, a felbontás után". Termékeink nagy része ebbe a kivételbe tartozik.
Lemondani a rendelést tehát csak sportszerek, törölközők, pólók stb. esetében lehetséges, étrend-kiegészítőt tartalmazó megrendelések esetében nem lehet.
Weboldalon keresztül történő megrendeléstől telefonos úton (szóban) elállni nem lehet. Az elállási nyilatkozattal felmondott rendelés teljes díját, Korm.r.23.§ szerint Szolgáltató a felmondástól számítva a legkésőbb 14 napon belül, banki átutalással téríti meg a fogyasztó felé.
Már kiszállított, de hibás teljesítésű (hibás összeállítású, vagy a szállítás során elromlott) tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§).
Elállási nyilatkozat minta:
...................................
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk
elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
........................................................
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
Kelt
----
Korm.r.29.§ esetében - különös tekintettel § a) és d) - a fogyasztó elállási jogával nem élhet, ha rendelését jelen weboldalon leadta, Szolgáltató időben és tartalomban pontosan a rendelésnek megfelelő tételeket kiszállította, de fogyasztó azt mégsem kívánja átvenni. A kormányrendelet ezesetben - a helyes teljesítésre tekintettel - nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.
H)
A "www.ozzybox.hu" webáruház szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:
OzzyTrade Kft.
Székhely: 2151 Fót, Március 15. utca 47.
Adószám: 27338384-2-13
Cjsz: 13-09-204309
Levelezési cím: 2151 Fót, Március 15. utca 47.
Közös elérhetőségek, rendelés, ügyfélszolgálat és panaszkezelés esetére:
emailben: info@ozzybox.hu
illetve üzletünkben:
1152 Budapest, Szentmihályi út 131. Pólus Center, Ozzy Box
I)
Ügyfélszolgálat, információk, esetleges panaszbejelentés: hétfőtől péntekig 10:00–18:00 óra között telefonon vagy emailben.
Ünnepnapokon panaszvonaluk és információs telefonszámaink nem üzemelnek.
Ruhák ,kiegészítők ( kesztyűk,övek) javítása,cseréje üzletünkben
Ruha, kesztyű, öv ,stb .vásárlásakor kapott blokkot, számlát kérjük tartsák meg legalább fél évig, ugyanis mindenitt említett termékre 6 hónap garanciát adunk. Ha például elszakad a kesztyű javítjuk ( ha nem lehet javítani cseréljük), ha egy cipzár meghibásodik akkor javítjuk, a cipzárat kicseréljük. stb.
A javítás vagy csere mindig a hiba mértékétől függ. Ha egy forgalmazó ügy dönt hogy javítható az általa forgalmazott
ruha darab,kesztyű ,akkor javítani fogja. Ilyen esetben előfordul hogy 1-2 hetet is várni kell a javításra.
Vásárláskor kérjük ezt vegyék figyelembe.
2013. évi V.tv. (Ptk. 6:159.§ - 6:174.§) szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak), és etekintetben egyértelműen megállapíthatóan a szállítót (FOXPOST) vagy forgalmazót (ozzybox.hu) terheli felelősség.
Kellék-/termékszavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁs számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást a rendelet 4.§-a részletesen leírja.
J)
A jogszabályok hatályos szövege elérhető:
45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495
2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298
19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277
Z) Záradék
2014.06.14 előtt kötött fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen tájékoztatót tartalmában, a 17/1999.(II.5) Korm.r.-tel összhangban kell értelmezni.
1.sz. melléklet
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a OzzyTrade Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Hibás teljesítés esetén szolgáltatók jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.
A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja a tételek díjának visszafizetését is (a korábbi-, illetőleg az újra-szállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után - és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után - keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Tájékoztató érvényes: 2020.03.01-től.
II. FEJEZET
Adatkezelési Nyilatkozat a 2011.évi CXII.tv. (Iöj.tv.) szerint
A)
A vásárlói adatok rögzítése az adatok köre szerint, csak regisztráció (tájékozódás) céljára hozzájáruláson alapul (tv.20.§(1)), viszont konkrét rendelés (vásárlás) leadása esetében kötelező.
Iöj.tv. 4.§ szerint kezelt adatok köre: a fogyasztói szerződés (45/2014(II.26) Korm.r. szerinti) létrejöttéhez, a kiszállítás teljesítése és az értékesített termék/szolgáltatás árának beszedését bizonylatoló, 2007:CXXVII (Áfatv.) szerinti nyugta vagy számla kiadásához szükséges adatok.
A "www.ozzybox.hu" weboldal szolgáltatásait alábbi vállalkozás látja el, így mint (Iöj.tv.3.§. 9 és 18 szerint) adatkezelő és adatfeldolgozó:
OzzyTrade Kft.
-------------------------------
Székhely: 2151 Fót, Március 15. utca 47.
Adószám: 27338384-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-204309
Központi telephely elérhetősége: 1152 Budapest, Szentmihályi út 131. Pólus Center, Santa Barbara street 15. Ozzy BOX üzlet
Központi email: info@ozzybox.hu
Központi telefonszám: +36-30-919-9890
Az ügyfél az adatai megadásával felhatalmazza az "OzzyTrade Kft."-t adatainak Iöjtv.4.§(1) és 5.§(1)a) alapján, kizárólag jelen Adatkezelési Nyilatkozat szerinti célnak megfelelő kezelésére.
A rendeléskezelés során megadott adatokat a "OzzyTrade Kft." kívül álló személyek részére nem közli, azokat nyilvánosságra nem hozza. A nyilvántartott adatokhoz csak a "OzzyTrade Kft." felelős munkatársai férhetnek hozzá,valamint a következő adatkezelők:
- MULTICASH-KÖNYVELŐ Kft.
2151 Fót, Dózsa György út 19.
Adatfeldolgozó neve: FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Székhelye: 3200 Gyöngyös, Batsányi János utca 9.
Adószám: 25034644-2-10
Cégjegyzék szám: 10-10-020309
Levelezési cím: 3200 Gyöngyös, Batsányi János utca 9.
Adatfeldolgozás helye: 3200 Gyöngyös, Batsányi János utca 9.
Ügyfélszolgálat címe: 1097 Budapest, Táblás u. 36-38. „B” épület
Telefonszám: 06-1-999-0-369
Adatfeldolgozó neve: GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.
Székhelye: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Adószám:12369410-2-44
Cégjegyzék szám:13-09-111755
Levelezési cím: 2351 Alsónémedi,Európau.2
Adatfeldolgozás helye: 2351 Alsónémedi ,GLS Európa u. 2.
E-mail cím:info@gls-hungary.com
Telefonszám:+36 1 802 0265, +36 20 890-0660*
Az adatfeldolgozó az adatkezelővel írásbeli szerződésben meghatározott módon közreműködik a megrendelt termék szállításában. A termék szállításához szükséges személyes adatokat vevő neve, címe, telefonszáma az adatfeldolgozó a kiszállítás időtartalmáig kezelheti, ezt követően haladéktalanul törli.
Az adatfeldolgozó az adatkezelővel írásbeli szerződésben meghatározott feladatokat lát el, személyes adatok megismerésére nem jogosult.
Iöj.tv.7.§(5) alapján a regisztrált adatok zárt adatbázisban kerülnek tárolásra, azokhoz sem a weboldal látogatói, sem más fogyasztók nem tudnak hozzáférni.
2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy adataik tárolását a MediaCenter Hungary Kft. ( 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6. http://www.mediacenter.hu / E-mail:mediacenter@mediacenter.hu Telefon:+36-76 575 023) üzemelteti. A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon történik.
Megrendelésekkel kapcsolatos adatok Iöj.tv.5.§(1)b) pontja a 2003:XCII.Art.47.§(3) alapján teljesítendő, Art.164.§(1) szerint legalább 5 évig (a kibocsátott számlákon az adó megállapításához jog elévüléséig) kezelendőek.
Iöj.tv.14.§ szerint ez időn belül a fogyasztó (ügyfél) kérelmezheti az adatkezelőnél
a) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
b) személyes adatainak helyesbítését, valamint
c) személyes adatainak törlését vagy zárolását - a kötelező adatkezelés kivételével.
B)
A hírlevélre történő regisztráció nem kötelező szolgáltatás (Iöjtv.5.§(1)). A hírlevélre feliratkozáskor az érdeklődők nevét és email címét kérjük el. A hírlevélről a vásárlói regisztrációtól függetlenül bármikor le lehet iratkozni, ekkor etekintetben az adatkezelés hatálya megszűnik.
C)
A jogszabályok hatályos szövege elérhető:
2011:CXII Iöjtv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814
2003:XCII Art. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=75807.256088
2007:CXXVII Áfatv. njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=111467.256090
2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495